[Epitesz-barkacs] szegmentizalas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 3., H, 14:45:52 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> ----------------------
> "Az alábbiakban összefoglaljuk az áramlási zajok csökkentésének
> alapelveit :

Érdekes megoldás.
Ha úgy nézem, hogy a csőben nem nagyon van zaj, akkor azzal nem
foglalkoznék. A kimeneten viszont más az ábra.

Van egy kerti csapom, amit rendszeresen használok. Ehhez vettem egy
hollandis, slaghoz való szerelvénykét, a végét befogtam egy szúnyoghálóval
úgy, hogy kívülre, ahova ráhajtottam a szúnyoghálót, melegítettem egy
durva, gyantás zsugorcsövet. Belülre pedig a zöld dörzsianyagból vágtam
karikákat, és beleraktam párat. Olyan szép csendben jön belőle a víz
azóta, hogy öröm nézni, és nem spriccel össze, ha mellette állok.

Nem én találtam ki, hasonló van, csak fémből a mosogatók csapjainak a
végén is. Ez 3 funkciót is betölt. Egyrészt csendesen, fröcskölésmentesen
folyik a víz, másrészt levegőt is belekever, hamadrészt nem folyik ki a
csőből a víz. Amit elkövettem, az nem keveri bele a levegőt.

Ez utóbbi rettentő fontos pszichés hatás. Ugyanis az emberek mindig addig
tekerik a csapokat, míg folyni látják. Na most, ha a csőből ki tud folyni
a víz, akkor mindig túl van húzva a csap, hiszen ehhez a kifolyáshoz idő
kell, tehát látja a delikvens, hogy még jön a víz, és még húz rajta... Ez
a szerkezet megoldja ezt, ahogy az elzárás megtörténik, a víz azonnal
eláll.

(Persze karos csapoknál a dolog nem érdekes.)