[Epitesz-barkacs] tető dőlés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 5., Sze, 00:20:44 CEST

> hát én nem tudom, mindenki azt gondol amit akar.
>
> én azon az acélsodronyon egy kicsit ugráltam is, és elég érdekes volt
> hallgatni ahogy a bramac cserepek egymáson horzsolódtak.

De végülis nem moccant semmit érdemben, ugye? Jó, azt elfogadom, hogy a
cserepek nem túl sokat fognak, de hogy a rengeteg tetőléc-szarufa kötést
nem tudod egyszerre elfordítani, abban szinte biztos vagyok. Ez, hogy a
sodronyon ugráltál, azért már erős hatás. Ha megmondod a méreteket
(feszítési hossz, belógás a lenyomás max pillanatában, és persze a súlyod
kb), ki is lehet számítani az erőt. Gyanítom, hogy tonnás lehetett, oszt
mégse.

> aztán amikor megfeszítettem akkor az addig merevítő hilti szalag
> feszessége
> hirtelen megszűnt és mint ahogy a fotókon is bemutattam, egy
> szarufaközben
> kb. 3-4 cm holtjátéka lett neki.

Mármint a közepét ennyivel tudtad elemelni? (A képek nem akartak
megnyílni, lehet, hogy pont volt valami gubanc, majd megnézem később.)

> szóval megfeszített állapotban először tetőlécekkel átkötöttem a
> szarufákat
> majd új hilti szalgot szegeltem fel, amit még + megfeszítettem.

És így értél el 1 centit. Meg persze gondolom a sodrony is feszítve marad
ezalatt. Ha mindet elhagynád, visszaugrana szerintem. Szóval ez rugalmas
deformáció jó nagy erő hatására.

Azt mindenesetre bemutattad, hogy az andráskereszt elhagyása nem
jelentheti már azt, hogy összedől a szerkezet.

> nem tudom iparos ezt mennyiért vállalta volna be, de biztosan köpködött
> volna az ácsokra.....

Egyszer egy váz-szerkezet elkészítését rendeltem meg egy lakatostól. Végül
nem csinálta meg úgy, hogy idehozta volna, hanem itt csinálta meg. Soha
többé!!

A merőlegesek annyira nem stimmeltek, hogy 2m körüli magasságnál akár 5-6
centi is volt benne. Csináltam egy szerkezetet, amibe az 5 tonnás
hidraulikát bele tudtam rakni úgy, hogy szögbe lehetett állítani, és
rengeteg melóval nyomkurásztam vele az átlókat, hogy a szögek valahogy
ráközelítsenek a 90 fokra. Mert, hogy burkolatokat is kellett oda rakni.
Még az a szerencsém volt, hogy a hosszak stimmeltek. Na de ennyi melóval,
amennyivel helyrehoztam, akár meg is csinálhattam volna.