[Epitesz-barkacs] mágneses vakolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 8., Szo, 14:04:55 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Nem sima sósavval, hanem forrasztóvízzel. Utána már be is futtathatod
> és az védi a további korrózió ellen :-)

Ugyan hülyeségből írtam a sósavat, de nem akkora hülyeség ám! Van,
amikor - úgy mondják - salétromos a fal, vagy tégla, vagy más ilyesmi.
Ekkor valóban sósavval szokták kezelni. Végülis nem olyan káros, ha nem
hordószámra öntözik vele a falat. Ha képes a vele megoldandó problémát
legyűrni, nem marad a falban sósav, már csak azért sem, mert sok benne a
mészkő, meg a cementtel is reagál. Ha nem sok sósav van felpermetezve,
akkor nem fog számottevő mennyiségű fal-anyagot rongálni.

Ha tényleg van vaspor a fal anyagában, ami rozsdás, akkor viszont a sósav
tényleg nem elég, mert ugyan feloldaná a rozsdát a felület táján, de elég
hamar újrarozsdásodna. Szóval valami passziváló anyaggal kéne, afféle
evipass vagy mifene anyaggal, vagy ilyesmivel... Na de ki az a balfék, aki
vasport kever a malterba? (Nem olvastam az eredeti beírást részletesen.)