[Epitesz-barkacs] vízcsőtörés :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 09:03:49 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> AZ a fém szakasz a hőveetéses visszamelegedés miatt kell. A
> visszanyomás ellen (akár meghibásodás, akár normál hőtágulás miatt)
> visszacsapószelep van a bojler előtt, ami bene van az u.n.
> csepegőszelepben.

Szerintem nem ment át, amit próbáltam leírni.
Én nem vagyok híve a visszacsapószelepnek. Ha van, akkor a bojlerben vagy
sokkal nagyobb nyomás tud kialakulni, mint a hálózati, vagy tesznek elé
nyomás-szabályozót. Akárhogy is, de mindenképpen elcsesződik az az
egyszerű és nagyszerű állapot, hogy a hideg- és melegvíz hálózat nyomása
azonos.

Ha nem azonos, függetlenek egymástól, akkor áll elő az a kellemetlen
állapot, hogy valaki fürdik, másvalaki megnyitja a csapot máshol, emez meg
leforrázza magát.

Ennek elkerülésére jön a köv. drága megoldás: hőfokszabályozós csap. Ami
csak azért kell, mert bent van a visszacsapó szelep meg a nyomáscsökkentő
(nyomás-szabályozó).