[Epitesz-barkacs] vĂ­zcsĹ?törĂ©s :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 14:00:55 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Nem. Ezek a rendszerek nem csepegnek felfűtéskor, a táguló vizet nem
> kiengedik, hanem a tágulási tartályba nyomják. Megfelelő ürtartalmú
> tágulási tartály esetén jelentéktelen a hőtágulásból eredő
> nyomásemelkedés.

Én mindezt értem, csak elfilóztam rajta, hogy
- van visszacsapó szelep,
- van tágulási tartály, hogy ha kell, felfogja a melegedési tágulást
- van lefújószelep, hogy ha bármiért kell, mégse robbanjon fel a bojler.
- ha a bojler nem bír sokkal többet, mint a hálózati nyomás, kell eléje
nyomáscsökkentő,
- ha nem azonos a nyomás a hideg-meleg oldalon, akkor célszerű
hőfokszabályozós csapokat felszerelni.

Persze ebből ki lehet hagyni dolgokat, de bármelyik kihagyása
kellemetlenségekkel járhat.

> Az Általat magasan preferált csapnyitási probléma megfelelő
> csőkeresztmetszetek álatal szűnik meg. Egy tartályból ki tud folyni
> annyi víz, amennyi akár 3-4 vételezési pontot is ellát egyidejűleg.

Ha változik a betáp nyomás, de állandó a melegoldali a nyomás-szabályozó
miatt, akkor már nem így van Amúgy próbáld csak ki. Meg fogod látni, hogy
ha másik melegvíz csapot is kinyitsz, akkor forróbb lesz a korábban
kinyitottból jövő víz.

> Gond akkor van, amikor kis csőkeresztmetszetekkel szerelnek
> (=olcsóbb) és a hosszú csőszakaszok ellenállása miatt esik a nyomás a
> második csap megnyitásakor.

Elvileg a betáp csőnek az elosztási helyig kéne valami állatnagy
keresztmetszettel mennie, viszont az egyes fogyasztási helyekhez már jó
vékonynak. Ezzel valósulhatna meg, hogy a betáp nyomás szinte nem
változik. Ez ahhoz hasonlítana, ahogy az elektromos hálózat fesze se sokat
esik attól, hogy bekapcsolnak még egy fogyasztót. Na ezt nem tudják a
vizesek megcsinálni, nem is értik. Akik meg bojler elé bármit beraknak,
azok meg azt nem értik. :-/