[Epitesz-barkacs] vízcsőtörés :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 13:54:55 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Dehogynem, csak kevered a visszacsapószelepet és a nyomáscsökkentőt.

Neb... má! Hogy a francba keverném!
A visszacsapószelep be van rakva a hideg ágba, hogy visszafelé ne tudjon
menni a víz.
Emiatt a bojlerben, ha melegszik, a nyomás nő az egekig, ezért
lefújószelep is kell, ami a tágulás miatti vizet kicsöpögteti a szabadba.

Na de ez nem az igazi önmagában, mert be lehet látni, hogy ez a
lefújószelep a hálózati víznyomáson nem szólal meg, tehát a bojlerben
nagyobb nyomás alakul ki táguláskor, mint a hálózati, ez meg nem
egészséges. Ezért kell a nyomáscsökkentő is. Így lehet elérni, hogy a
lefújószelep kisebb nyomáson eresszen le, mint a hálózati, vagy akörülin.

Na de kérdem én, mi volna, ha mindezt elhagynánk, ahogy én teszem? Semmi
az égvilágon, állandó, és a hidegével megegyező nyomás a meleg oldalon is
mindenütt!

Érthető már végre? (Ha nem, feladom.)

> Néhány méter fémcső semmiképp sem véd meg akár csak 80 liter forróvz
> visszafolyásától.

Nekem csak fél méter volt, és nem jött létre a dolog annak ellenére, hogy
totál elromlott a villamos rendszer, és 1,2 helyett 3kW-tal fűtött. A
dolog nem úgy műxik, hogy nekilát visszamenni a hideg oldalra mind a - nem
is 80, hanem 120 liter víz! Úgy működik, hogy a fűtőtest teljesítményének
arányában keletkezik gőz azon a nyomáson, ami ott van, és ennek megfelelő
térfogatáramú víz tud visszamenni. Ez nem olyan nagyon gyors folyamat,
szóval van lehetősége lehülnie. A nyomás végig a hálózati lesz, nem tud
több lenni.