[Epitesz-barkacs] vĂ­zcsĹ?törĂ©s :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 14:12:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Grundfos COMFORT UP 20-14 BX használati melegvíz szivattyú
> vagy
> GRUNDFOS UP 15 – 14 B használati melegvíz cirkulációs szivattyú
> A berendezés szakszerű beépítése után az azonnali melegvízellátáshoz
> juthatunk. Ennek
> köszönhetően jelentősen csökkenthető a felhasznált vízmennyiség.

Az a hátránya, hogy használaton kívül viszont jelentősen nő az elveszett
hőmennyiség, mivel akár hosszú csövekben is folyton forró víz van. Persze
lehet erőteljesen hőszigetelni, de ilyet még sehol nem láttam.

Olyat viszont igen, hogy a cirkulációsnak van időzítője, és csak egy adott
napszakban cirkuláltatja a meleg vizet.

Lakótelepeken állandóan cirkuláltatnak, legalábbis ahol eddig jártam.
Bármikor kinyitva a meleg csapot, azonnal ott a meleg víz. Ott meg azt nem
láttam, hogy ezek a csövek mennyire hőszigeteltek, de hát ott szerintem
mindenbe beletojnak. Drága? Nem érdekes, majd a t. lakó fizet, mint a
katonatiszt.

A legmeghökkentőbb élményem pár évvel ezelőtt volt, amikor megfigyeltem az
egyik télen, hogy az adott lakótelepre honnan jön a távfűtés. Biztos nem
fél méterrel a felszín alatt jött, de azért végig el volt olvadva a hó
felette árkon-bokron át, amerre ment, méghozzá olyan 2-3 méteres sávban.
Na ezt is kifizetik a lakók.