[Epitesz-barkacs] vízcsőtörés :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 14:24:52 CEST

Hofferek Attila wrote:

> A visszacsapószelep mindenképp kell, mert nem akarod -gondolom-
> leforrázni magad _a_hidegvízcsappal_ az alattad lakó szar bojlere miatt.
> Na ekkor kell a másik szelep is, a lefújó.

Lehet, hogy ez a baj, én családi házas megoldásban gondolkodtam.

Amúgy nehezen tudom azt is elképzelni, hogy bárki forró vízzel meg tudja
tölteni úgy a hidegvíz rendszert, hogy az másik lakásban tettenérhető
legyen.

Olyan anomáliák persze lehetségesek, hogy ha nincs ilyen visszacsapó
szelep, hogy pl nincs víz, csőtörés van. Lakó kinyitja a meleg csapot,
amin szürcsögve elindul befelé a levegő, a bojlerből meg megy a hidegvíz
rendszerbe a forró víz. Talán ez az egy komoly indok van arra, hogy kell a
visszacsapó szelep.

Ha nekem kéne a rendszert kitalálni, lehet, hogy úgy nézne ki, hogy a
visszacsapó szelepbe van beépítve a visszafelé lefújó szelep. :-) Tehát
nem abszoút nyomásra nyit, hanem mittudomén 0,4 bar nyomáskülönbségre, és
azt a bazi kevés vizet, ami így kinyomódik üzemszerűen melegítéskor, azt
nyomja vissza a hideg betáp ágba a bojler 0,4 bar túlnyomást elviselve a
mindenkori hálózati nyomáshoz képest.
Mivel ez igen kicsi vízáram, már tőből lehülne a betáp cső.