[Epitesz-barkacs] vĂ­zcsĹ?törĂ©s :-(

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 15:34:23 CEST

Na, ha már annyira témába jött a visszaáramlás, számolgattam egy kicsit.

Legyen a fűtőtest 2kW-os, és már 100 fokos a víz a bojlerben, tehát már
csak gőzt termel.

Ahhoz 540kCal/kg=2270kJ/kg hő kell.
Vagyis 2270J/g.
Ha semmi más veszteség nem jön létre (ami ugye nonszensz), akkor a 2kW-os
fűtőtest másodpercenként 2000/2270=0,88g forró vizet nyom vissza a
hidegoldalon a hálózatba, ha nincs visszacsapó szelep.

Ennek a lehűtéséhez mondjuk 40 fokra 60*4,2=252J-ra van szükség, azaz 250W
körüli hőleadás már megoldja a dolgot.

Ha fémcső van a bojler felé, akkor annak a hőleadása tőben, ahol még 100
fokos a víz, és legyen a levegő 25 fokos, a hőfokkülönbség ugye 75 fok.
Ehhez szabad levegőn kb 7,5-8 W/dm2 tartozik.

Egy 25mm külső átmérőjű cső felülete kb 0,78 dm2 10 centinként. Tehát kb
6-7W-ot ad le az elején.

Nem folytatom, mert innen bonyolultabb, integrálni is kellene, szóval
szerintem pár méter cső valóban megoldja a totál elcsesződött, és
"fűtmintállat" bojler problémáját.

Hátmég, ha tőben felraknak a hideg bemenethez egy szép darab alu
hőtőtönköt. :-)

Ha meg bárhol kinyitják a hidegvíz csapok valamelyikét, aminek a vízárama
többszázszor több is lehet, mint a bojlerből visszaáramló vízáram, látni,
hogy semmiképpen nem tudja a hideg ágon magát leforrázni senki.