[Epitesz-barkacs] rozsdamentes tartályt keresek 15 BAR-ig

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 15., Szo, 17:40:24 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.08.15. 15:52:37 +2h-kor írta:

> na jó legyen 10 bar....
> végsősoron a gyári cucc biztonsági szelepe is 10 bar-nál fújt le.

> PET palackot használok szörpös palacknak 2.5bar nyomáson
> de most szódavizet kell kevernem hálózati víznyomásból és co2 5-7 bar-ból
> 8 bar-nál nem tudom mit csinál egy PET palack.
> ja régebben igértem, hogy szétnyomok egyet aztán idő hiányában azóta sem
> lett belőle semmi, de egyszer neki kellene esnem ennek is.

A szénsavas üdítőitalok esetében a palackon belüli nyomás elérheti akár a 6 bárt is
www.transpack.hu/olvas.php?id...

visszaváltható műanyag (PRB) palack

üdítoital palackozásában (PET=eldobható, PRB=újratöltheto)
kukabuvar.hu/cikk/8715
-------------
a szódavízgyártás témaköre:

www.fvm.hu/download.php?ctag=download&docID=2548

http://www.fvm.hu/doc/upload/200611/szikvizgyartas_ghp.pdf

ennek az 54.oldalán aPRB palack nyomása nincs megadva
üveg esetén 7bar

a felrobbanás előtti állapotok:

 A vastagfalú műanyag palack kezdetben formai változásokon megy át, megduzzad, lassan eléri a szabályos labda/kisgömböc formát.
 http://homar.blog.hu/2008/01/17/mire_ne_hasznaljuk_a_2_literes_visszaval
----
mondjuk 7bar-nál nem szabadna ilyennek lennie :-)