[Epitesz-barkacs] szakaszolas 4,4kW-os miatt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 22., Szo, 22:53:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> bevallom, hogy én már kipróbáltam egyfázisú aszinkron motort
> (230V 5A üzemi árammal)  kapcsolgatok 12V-os kürtrelével
>
> nagy a kapcsolópogácsája

Persze, a nagy áramhoz kell is. A gond ott van, ha 20+ A-t akarsz vele
hálózaton megszakítani. Nem biztos, hogy sikerül. Ha fennmarad az ív, mert
semmi ívoltó rendszere nincs a relének, akkor füst lesz a dologból.

Az ívoltó rendszernek semmi köze a pogácsamérethez. Pl AC3-ra (aszinkron
motorok kapcsolgatására) szánt mágneskapcsolóknak a névleges áram
6-szorosát kell tudniuk kapcsolni kb, és ez már nem szokott csak úgy
megszakadni. Vagy egy kismegszakítóban, ami van. Általában úgy műxik az
ívoltás, hogy az érintkezők szétválásánál az ív belerohan egy rahedli
vaslemezbe mágneses erők által, ahol jó sok anód- és katódesés fog
keletkezni a sokfelé szakadt ívben. Minden fém-ív pár egy anód- és
katódesés, amik egyenként kb 20V-osak eléggé áramfüggetlenül. 20 ilyennel
már áramlevágást is lehet csinálni, ami azt jelenti, hogy az áram
nullaátmenete előtt is képes egy ilyen megszakítani az áramot.

Aztán olyan is van, ahol az ív megkínál valami olyan anyagot, amiből
ívoltást segítő gázok szabadulnak fel. De az is gyakori, hogy két
megszakítási pont jön létre.

Az 5A az bakfity, azt bármi tudja kapcsolgatni.