[Epitesz-barkacs] Talajfúró

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Aug. 23., V, 22:09:36 CEST

Szia!

Mi az a feladat, ahol a talajba fúrt 30-40mm átmérőjű lyukból
fel kell hozni a törmeléket? Geológiai mintavétel? Mert ha
nem, akkor előbb fogok egy másfél, két méter hosszú
kiszuperált félcollos  vascsövet, egyik végét injekcióstű
mintájára flexszel ferdén levágom, másik végére derékszögben
(nem a tetejére, hanem az oldalára) egy néhány cm-es darabot
hegesztek kapaszkodó gyanánt (nem feltétlenül szükséges), és
készen van az induló fúró. Fölülről egy kisebb népszavával
ütöm, időnként svédfogóval megforgatom, visszahúzom, majd újra
nekilátok a szükséges mélységig. Lehet, hogy közben újra meg
kell hegyezni.

Folytatásként háromnegyedes csővel ugyanez, de ha nem túl
köves a talaj, akkor 20x40-es zártszelvénnyel lehet folytatni.
A lyuk ekkor 50+ mm átmérőjű lesz, nem akar beomlani a fala,
át lehet benne tolni a 32-es KPE csövet. Ki van próbálva.
Előbb egy leszigszalagozott 25-ös csövet dugtam át, annak
végét megtisztítás után beletoltam a 32-esbe (passzentos),
szigszalaggal jól betekertem, és ezzel húztam vissza a 32-est.

Üdv
pi