[Epitesz-barkacs] Talajfúró

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 24., H, 07:37:06 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.24. 06:52:41 +2h-kor írta:

> Ez mennyire volt termelékeny? Másrészt, ami érdekesebb, milyen kialakítása
> volt a talajfúró végének?

40 évvel ezelőtt az ember volt a legolcsóbb gép, 2 ember fogta a tekerőkart
( ők forgatták motor helyett, amikor a fúróhegy megtörte a kőzetet )
(ez 1 lóerővel emulálható ) 1 ember ütötte a tetejét egy 5 kilós kalapáccsal
( ez is emulálható egy hilti bontókalapáccsal )

ha a "samuval" (kalapáccsal) "simogatta" az ember, akkor keveset haladt,
de amikor a "üssed a főnök fejét" ( ekkor az ember a sok lenyelt  indulatot
vezette le ) lendülettel kalapált, akkor 5 perc alatt fél métert is haladtunk :-)
a kemény mészkőben is,
ekkor a 2 tekerőember alig bírta követni a tempót :-)

a kézi talajfúró "fúróhegyeinek" valamelyike volt, már 40 év távlatából
(akkor jártam a technikumba, és nyári termelési gyakorlaton történtek)

az egyik konyakos  pincében azután az üvegkancsóban kirakott
konyakból ( a "szolgálati hordó" mellett ) meríthettünk új erőt.

csak arra emlékszem, hogy az sokkal finomabb volt, mint a boltban
kapható 5 csillagos konyak :-)