[Epitesz-barkacs] fafuro (volt Re: Talajfuro)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 24., H, 15:05:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 4db 5cm-es pallo (azaz összesen 20cm) átfúrása kellene,
> ehhez milyen néven keressek fúrót?

Pl a baumaxban úgy pofára. :-) Vagy valami szerszámos boltban hosszú
fúróként.

De ha csak pár darab ilyen lyuk kell, és van fölös fúród, akkor simán
megtoldod hegesztéssel. Pl ha 13-as lyukat kell fúrnod (a 12-es orsóhoz az
lesz jó), akkor ugye 12-es köracéllal jó lesz, de ha csak 10-es van, az
is. Le kell köszörülni mindkét véget hegyesre, és bent kezdeni, szóval nem
elég, ha csak körbe van hegesztve.

> a menetes szár szerintem min 12mm átmérővel jó?

Ezt csak te tudhatod, hogy szerinted mi a jó. :-) Az biztos, hogy az már
nagyon erős. Legalább 1 tonnás (na jó, 1000kp) erőre képes.