[Epitesz-barkacs] satupad - munkaasztal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 24., H, 16:40:01 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Miből csinálnátok? Multifunkciós barkácsasztal lenne, éppen mit csinálok

Én bizony fából. Tudom, hogy korlátozott a hely, ezért nem lesz alkalmas
rá, hogy pl 6m-es szálanyagot befogj a satuba. Ha lenne, akkor célszerű
lenne a satut az asztalnak egészen a végére szerelni, a másik végén meg
egy befogási magasságban lévő valamit felszerelni. Itt sajnos, ha be van
szorítva a satupad faltól falig, akkor nem lehet a satu az asztal végén.
(Még meg lehet gondolni, hogy ne így legyen elhelyezve, erősen korlátoz
majd sokmindenben.)

Szerintem nem fontos, hogy az egész asztal lapja vasból legyen. Én pl
pallódarabokból csinálnám. (Csináltam is). Ha hegeszteni kell, arra jobb
egy olyan platni, amin ütni is lehet, és vannak pontos merőleges élei.
Nekem pl egy 50x40 centis, 25mm vastag platni van erre a célra, amit 2 db
30x20-as zártszelvényre raktam, amik közül az egyikre hegesztettem egy
fület, onnan megy kábel a földön lévő vaslemezre (ez nekem fontos,
mindegy, hogy miért). A satu hátsó lefogó csavarja is fixen be van
kábelezve ide, valamint a hegesztő áf. testpontja is. A platnira asztalos
szorítókkal rá lehet szorítani szépen merőlegesen az összehegesztendő
darabokat, így különös problémálkodás nélkül lehet ezt-azt úgy
összehegeszteni, hogy nem kajla, és merőlegesen az élek.

Fontos, hogy az asztal olyan magas legyen, hogy hajolásmentesen tudj rajta
szerelgetni, matatni bármit. Enyhén hajolva a legszarabb dolgozni. Az
autószerelőket nem irigylem. Szóval az asztal kb köldökmagasságúnak jön ki
jól nekem. Így a satuba fogott holmin is egyenesen állva tudok dolgozni.

Ha famunka is lenne rajta, akkor nem baj, ha könnyen leszedhető a satu,
sőt, jó lenne, ha asztalos satu is lenne rajta, de ilyet inkább készen
lehetne venni. De régen valami marha alacsonyak voltak az asztalosok,
szóval ha kész ilyesmit vennél, akkor a lábait - én legalábbis -
megtoldanám.

Más: könnyen lehessen asztalos szorítókkal bármit bárhova a széléhez közel
felszorítani a satuasztalra.

Konnektorok: célszerű egy egész sor konnektort felszerelni valahova
egészen elérhetően akár a satuasztalra, hogy akár több kisgép fixen
bedugva maradhasson. Ha elég magas az asztal, meg tudod oldani, hogy
ezeket valahol az asztal alatti tartón tárold.

Esetleg egy kompresszor (nagyon hasznos) elférhetne az asztal alatt, és
szintén valahol lenne egy hely, ahol a lefújópisztolyt mindig ugyanoda
lehessen rakni, akasztani.

Azért azt hozzáteszem, hogy az asztalos, bőrdíszműves... melókhoz lövésem
sincs, mi a jó. Lakatosmelók jórészéhez az, amit leírtam, elfogadható, meg
mindenféle szereléshez, valamit szétszedni...