[Epitesz-barkacs] Magikus furesz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 26., Sze, 12:19:07 CEST

gyapo wrote:

> Ja, igy mar ertem. Lusta ember kesen nagy az
> elszog.

Ehhez képest alant jó nagy élszögről beszélsz:

> Az 5 fok eros tulzas, oldalankent adjak meg az
> elszoget, es altalaban kozonseges keseknel 18-22
> fok kozott szokott lenni. Maga az el ketszer
> ekkora szogu a ket oldal miatt. Vannak egyoldalon

Vagyis 36-44 fok, az szerintem durván nagy élszög. Lehet ezzel normálisan
vágni? Pl hagymát szeletelni?

> Aki sokat fen szabad kezzel, annyira
> begyakorlodik az elszog, hogy nem is figyel ra,

Persze, én is ilyen vagyok, de így kézzel fenve nem lehet jelentős
mennyiségű anyagot leválasztani. Persze akkor lehet, ha ilyen 40 fok
körüli az élszög, de én azt nagyon vacaknak tartom. Biztos ez is ízlések
és pofonok téma.

> megis tartja. Es addig fen, amig eles nem lesz.

Vagy foghagymaszagú nem lesz. :-)

> Igen, ez mar eleg nagy szog, tulelo keseken
> ilyesmi van az extra tartossag es strapabiras miatt.

Vagyis azért túlélő kés, mert túl lehet élni időben a fenést. :-)

> Borotvaban nem vagyok jartas, de szerintem azt a
> borbely soha nem feni massal mint borszijjal,
> amin valami nagyon kis szemcsemeretu paszta van.

Ma használnak egyáltalán borotvát a fodrászok? Apám volt fodrász, neki
volt valami marha finom köve is.

> fogynia, hogy szamottevo vastagodas legyen. Nem
> is tudom, hogy egyaltalan fenik-e durvabban a
> borotvat (mondjuk koszorus), vagy a gyarban
> kialakitjak a vegso elet, es utana mar allandoan csak szijon fenik.

Van (volt), aki meg tudta köszörülni. De ebbe már nem láttam bele, még
elég kis gyerek voltam.