[Epitesz-barkacs] HMLI kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 17:29:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1)  a búráját hogyan tudnám elvágni, hogy a
> kvarcégő megmaradjon?

Ha ez a búra amúgy nem kell, akkor szét tudod törni, de nem kalapáccsak
kellene, hanem befogod satuba. Az izomból töri el, nem zúz középre.

> 2) mekkora égő legyen az előtétellenállás?

Nem tudom, maga a kvarc mekkora teljesítményű lenne, valszleg összesen az
eredeti wolframmal együtt 160W-os.

Szóval a natúr 400W-os higanygőz 2 db 300-as meg egy 100-as párhuzamosan
kötésével tud világítani. (Nálam van egy olyan üzemmód pluszban, hogy
amikor felmelegedett, és felmegy a fesze kb 140V-os négyszöggé, akkor már
az izzók csak vöröskésen világítanak, na ekkor felkapcsolom a traffancsot,
és az izzók is világítanak teljes fénnyel.)

Ha ezt arányosítom: 400W higany és kb ugyanannyi a wolframos rész, az 800
üzem közben, szóval valszleg feleződik kb, tehát durván egy 100-as izzóval
fogod tudni használnli.

Ha már csak vörösen világít a 100-as izzó, akkor se jusson eszedbe rövidre
zárni annak reményében, hogy ekkor már úgyse számít sokat, mert tényleg a
higanygőz lámpa rész úgy viselkedik, mint egy varisztor, szóval valahol
140V táján vág, ott fogja meg a feszt. A hálózati csúcs meg valami 325V
körüli, szóval nagy villanás és biztileverés lesz belőle, a higanygőz meg
végleg kileheli a lelkét. Szóval ha erősebb fényt akarsz, akkor a feszt
kell növelni, miután felmelegedett, és elhalványult az izzó. Persze így az
élettartama kisebb lesz.