[Epitesz-barkacs] EU, minek is?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 21:36:13 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nem saját akaratomból, (ezen a téren kisebbségben vagyok)
> csak belesodródtam :-(

Na akkor figyuzz egy kicsit.

Hajdanában törzsi viszonyok lehettek. Az, hogy most van Magyarország, az
egy elég tisztességes integráció következménye. Nem volt kispályás dolog,
rengetegen belehaltak.

Most az EU van soron ebben a térségben. Lehetne fordítva is: pl tovább
darabolódnak az országok, Debrecenia, Budapestia, Szolnokia... csupa-csupa
államhatárokkal teletüzdelt rakás szar. Útlevél, ha a mifalunkból a
tifalutokba akarsz menni. Jó lenne ez?

További kérdéseim is vannak: A tifalutoknak lenne mobiltelefongyára?
Számítógépgyára? Műhold a gps-hez? Hűtőgépgyár? Mindent importálni kéne,
sok helyen még a kenyérgabonát is. Persze feldolgozni se lehetne a
mifalunkban, mert nincs molnár. A szelet hogy veszed rá, hogy csak a
mifalunkban sodorja le a tetőt, a tifalutokban ne?

Mese nincs, ha ez az egész térség gazdaságilag és még sok más szempontból
talpon akar maradni, akkor még ebben az évszázadban létre kell jöjjön egy
olyan formáció, ami kifelé gazdaságilag is, meg politikailag (külpolitika)
egységes, erős. Aprómunkával kell létrehozni, sokmindenkinek biztos nem
fog tetszeni, de elkerülhetetlen. Lassan mindenféle jogszabályt,
adószabályt és a jóég tudja, mimindent még egységessé kell tenni az egész
térségben. Eljön az is szerintem még ebben az évszázadban, hogy lesz egy
Európai Egyesült Államok saját kormánnyal, elnökkel, vagy ahogy majd
megcsinálják. Ha nem, akkor Kína, India, USA, Japán, Brazilia...
megreggeliznek bennünket. Harmadik világgá válhatunk simán. Már most
szembeötlő, hogy bár másfélszer akkora a lakosságunk, mint az usának,
mégis jóval gyengébbek vagyunk minden szempontból.

Szóval tetszik, nem tetszik, az egyetlen lehetőség a jövőre nézve a nagy
ország légrehozása, az irányításban a nemzetállami mivolt háttérbe
szorítása. Ma sajnos az ellenkező irányba menne a népesség zöme. Majd
megszívjuk mindannyian. Ahogy a hurrikánok is megmutatják az erejüket,
amiért a népek nem tudják visszafogni magukat CO2 kibocsátásban.