[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Aug. 28., P, 09:37:15 CEST

> Az ilyen világatással szerelt autókban hogy oldják meg a fénykürtöt?

Hali!

Vagy csak a tompított xenon, a távfény normál halogén, vagy van egy
kiegészítő halogén, ami a távfénnyel együtt kapcsol (fénykürt esetén csak ez
működik), a xenon-t pedig mecahnikus úton, egy takarólemez elmozgatásával
kapcsolják át távfényre, ha reflektort kapcsolsz. Ha jól tudom van olyan is,
ahol a az ívet változtatják valami mágneses módon..

Egyébként azélrt sem érdemes gyakran kapcsolgatni, mert kell neki
bemelegedési idő, egy 10-15 másodperc alatt éri el a teljes fényerős és
helyes színhőmérsékletet.

Szabolcs