[Epitesz-barkacs] födémpanel szélén falrakás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 11:37:53 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ezen a sima beton felületen még a vakolat is szarul tapad, erre
> teherhordó vékonyréteget nehezn todsz rádolgozni.

Én meg eltöprengenék azon a kis problémán, hogy a födém az bizony mozog.
Tehát akárhogy is van alulról felhozva az alatta lévő fal, amire rá tud
támaszkodni a felfelé menő fal fele, ha ennek a másik fele a betonfödémre
támaszkodik, abból érzésem szerint gubanc lesz. Hacsaknem az alsó falra rá
van tehénkedve a födém annyira, hogy már ne mozogjon semmiféle szóbajöhető
terhelésváltozáskor.

Lehet viszont még olyat csinálni, hogy a gerendát sok helyen középen
megfúrogatni, ettől nem csesződik el szerintem statikailag, oda
beragasztani valami erős műgyantával vasakat, kizsaluzni, és a szükséges
szélességig kibetonozni. Ekkor a gerendával együtt mozgó rész jön létre,
amire lehet falazni.

A lyukakat persze nem kell túlzásba vinni. A gerenda a középső vizszintes
síkjában van nyírásra igénybe véve. Esetleg ki is lehet számolni, mi az
ábra, vagy statikust megkérdezni. A gerenda közepén (ha a hosszát nézzük)
éppen nulla körül van ez a nyírófesz, onnan indulva a végek felé
növekszik, a végeknél a legnagyobb.