[Epitesz-barkacs] födémpanel szélén falrakás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 12:04:02 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Emlékeim szerint a semleges szál nem középen van, hanem lejjebb, kb.
> ahol egy gerendát a legvékonyabbra szoktak csinálni

Ez lehetséges, ott lehet furkálni. De kissé följebb se probléma. A
nyomófeszt nem a gerendafej veszi fel általában csak, hanem a kibetonozás
után a béléstest és a gerenda közti betonrész.

De hosszában nézve, tehát ha mondjuk 6 m-es a gerenda, akkor valahol 3
méter táján nincs számottevő nyírófesz. Erre akartam utalni, tehát nem
lesz statikai probléma, ha megfúrják a gerenda oldalát.