[Epitesz-barkacs] EU, minek is?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 12:28:24 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Na de kik okozzák? Ha én most itt kijelentem, hogy mostantól én csak a
> paksi áramot kérem, akkor én már nem okozom a céókettőt? Nekem ne
> adjanak szenes meg gázos erőművekből, oldja meg valaki, nekem
> lelkiismereti kérdés a tudat, hogy miattam senki nem bocsátott ki
> céókettőt.

Ezt te se gondolhatod komolyan. Nem lehet így szétválasztani a dolgokat,
hogy stipi-stopi, én a paski energiát használom... és aki a legkésőbb
szól, az használja a legszarabb erőmű áramát!

Nem tudsz különválni, az egyetlen jellemző, hogy mennyi a fogyasztás. Ha
ebben lehet takarékoskodni, az már eredmény.
Ha meg a közösség (most ez lehet egy ország, egy régió, egy EU, egy USA)
úgy dönt, hogy csökkenti a CO2 kibocsátású energiatermelési módok arányát,
abban az egyén is benne van.

Épp tegnapi hír volt, hogy két erőművet avattak. Az egyik egy hulladékfa
alapú, a másik meg vízerőmű. Rácsatlakoznak az országos hálózatra. Akik
ezeket fogják használni, mert ezek regionális erőművek, nem mondhatják
szintén, hogy ők nem bocsátanak ki a fogyasztásukkal CO2-t. Ezek csak
globálisan értelmezhetők.