[Epitesz-barkacs] pihenteto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 12:35:02 CEST

Zsolt wrote:

> szóval hogyan lehetne az őszibarakból sok főzés és zselatin nélkül
> eltüntetni a vizet ?
> valami vákumos vízkiszippantó berendezés vagy ketyere jól jönne
> jövőre...

Így is biztos lehet, de inkább úgy, ahogy Szepygab leírja a
szilvalekvárnál, vagy pedig ahogy én megemlítettem: a sütőben.

Kb az az ábra, hogy a töltetbe akárhogy beinjektált minden kb 230kJ
energia egy deci víz távozását jelenti. Ha vákuummal szívod le, akkor is
kell ez a hő. A fenti két módszer ezt úgy teszi meg, hogy nem ég oda
semmi, mert nincs az edénynek sehol túl magas hőfokú felülete belül.