[Epitesz-barkacs] makdaralo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 29., Szo, 14:55:38 CEST

Pataki István wrote:

> Közben vettem az ósanban 1552Ft-ért egy, a régiekre halyazó
> darabot. Jövő hónapban veszek mákot is, hogy kipróbáljam, 50
> év múlva meg kiderül, mennyire tartós.

:-)
Én anno örököltem az apósomtól egy öntöttvas darabot. Nem volt tartós
mechanikailag, mert az asztalra felfogós része eltört.

Ekkor váltottam: csináltam rá egy szerkezetet, amivel satuba lehet fogni,
egyúttal megoldottam, hogy egy stabil fordulatszámú fúrógéppel lehessen
hajtani. (Mivel a mák nekem alapételnek számít, volt karácsony, amikor
több kiló mákot kellett megdarálni.) Azóta is frankón működik a szerkezet,
a fúrógépek meg cserélődnek, mert az ugye el szokott romlani. Nem a
mákdarálás miatt, azok sokkal többet kell, hogy dolgozzanak.

Ma meg már több helyen csak darált mákot lehet kapni. Végülis egye fene,
de azért sokkal jobbnak tűnik az itthon darált mák. A készen vettbe
belekeverhetnek észrevétlenül akár fűrészport is. :-)