[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 17:02:22 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> vagy betesz a kazánnal sorbakötve egy 100-200literes víztartályt
> (puffernek, ami nyáron a napkollektorhoz úgyis kellene)
> és egy ESBE keverõcsapot a tartály elé, és nem
> lesz akkora lengés, és nem lesz 1perces kazánkapcsolgatás

Végülis igen, ha van hely. Úgy mûködhetne, mint egy nagy bojler. Az
elõremenõ innen táplálkozna, és akár percenként is indulhatna valamilyen
pwm-mel a szivattyú, a kazán viszont kb akkor, amikor már az alsó harmad
alá ment a meleg-hideg határ, elindulna, és újratöltené sok perc alatt a
legjobb hatásfokú üzemmódjával.

Ha pl 150 liter vizet kellene 28-->50 fokra melegítenie, és 4kW a
teljesítménye, elmolyolna vele közel egy órát is. Szóval szerintem ez egy
egész jó ötlet! Sima bojlert lehet rá használni, amivel az is megoldható,
hogy ha bármi súlyos baj van a kazánnal, lehet benne egy akár 3kW-os
fûtõtest is szükséghelyzetekre.

Gratulálok a gondolathoz!

Kíváncsi vagyok, megvalósítja-e bárki innen. :-)

hjozsi