[Epitesz-barkacs] Fw: JLT hoelem (volt weller termisztor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 2., Sze, 13:20:39 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazából a hőfokszabályozás érdekelne.
> ha egy potméterrel, hőkapcsoló nélkül is kézzel állítanék be
> egy kitöltési tényezőt, vagy esetleg egy villanysütő hőkapcsolójával

Ha nincs visszacsatolás, az nem hőfokszabályozás. Pákánál ez alapvető,
ugyanis amikor a levegőben van a cucc csak, akkor adott kitöltéshez is egy
adott teljesítmény tartozik, amikor meg forrasztasz vele, ugyanekkora
maradna a teljesítmény, és a forrasztandó cucc a sok elvont hővel lehűti a
hegyet.

Villanysütő meg más durung hőfokszabályozók ide nem jók. Vannak tudtommal
olcsóbb hőfokszabályozós pákák is, amiknek még lehet állítani is a hőfokát
a tápegységen lévő potival. Ezekben valami hőérzékelő van, annak a jele
megy vissza a szabályozóba. Tipust sajna nem tudok, én amióta komolyabban
forrasztgatok, wellerezek. Van ennek már bő 30 éve. (A régi gyárban is
wellerek voltak.)