[Epitesz-barkacs] Fw: JLT hoelem (volt weller termisztor)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 2., Sze, 20:07:07 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.02. 19:05:26 +1h-kor írta:

> Nem kell. Nekem mindig sikerült a 7-es számú weller heggyel.
> Ha a felolvasztás közben adagolod hozzá a jófajta 40/60-as cint, még
> könnyebb lesz.

háááát az én forrasztómmal b..szik felolvadni (ezzel tiszteletben
tartom, hogy Neked a 7-es számúval sikerül)

az én olvasatomban a szakirodalom szerint ólommenteshez 217celsius
kellene
az én gyantásom az irodalom szerint már 140fokon, szóval azt a kb
delta70-et kell megoldanom

ha előbbre jutok benne, azonnal elmesélem

-----------
evanta.uw.hu/tetel/A7%20A%20forrasztas.doc

"gyantás cinek". Kémiai összetételük úgy módosul, hogy ón, ólom mellet még
cadmiumot vagy bizmutot is tartalmaznak. A cadmium tartalom olvadáspont
csökkento hatásának köszönhetoen a forrasztási homérséklet 140-160 fok közé
csökken. Ez alkalmassá teszi a forrasztó anyagot a pillanatforrasztó-pákával
történo használatra. Jelölése: F-Pb Sn 40 Cd, ahol a cadmium tartam 17-18%.

Precíziós forrasztásokhoz szükség van olyan forraszanyagokra melyek
olvadáspontja 70-100 fok között, van. Ezt a hatást az ötvözet bizmut
tartalmának fokozásával érhetjük el. Jelölése: F-Bi52 Sn15 Pb, ahol a bizmut
tartalom 52-53%-os nagyságrendet ér el.