[Epitesz-barkacs] felterkepezve Re: Szetszedtem (LED)

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Dec. 3., Cs, 06:49:18 CET

Pataki István írta 3 Dec 2009  2:23 levelében:
> Mégha a 4u7 a grécre lenne kötve és nem a ledekre! De így mi
> indokolja, hogy az 1kOhm ne cseréljen helyet a 10Ohm-mal? És hogy az
> utóbbi ne legyen rövidzár?
A 10 Ohm szerepe az, hogy a graetz-et védje meg attól az
áramcsúcstól, ami a még feltöltetlen 470 nF-on átszalad.

Az 1 kOhm egyrészt a LED áramát korlátozza, másrészt a 4,7 uF-dal
soros RC tagként simítja az egyenfeszt, csökkentve a LED villogását.

A két nagyértékű ellenállás csak a kondikat süti ki, hogy a
foglalatból kicsavart égő ne rázzon.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu