[Epitesz-barkacs] SN/PB 60/40%

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Dec. 4., P, 00:18:03 CET

Hali!

Van ez így. Évtizedekig milyen jól szigeteltük a házakat azbeszttel.
Kiderült, remek rákkeltő. Most hülyék voltak, hogy a jól meg szokott
kényelmes évtizedes megoldást betiltatták?

Amúgy meg valóban, komoly elektronikai munkához bizony komoly páka kell. Az
50 watt egyébként nem azért kell, mert csak attól lesz elég meleg a páka,
hanem azért, mert 1 - gyorsabban üüzemkész, 2 - kevésbé tud lehűlni a
forrasztás közben. Ez utóbbi közvetelnül befolyásolja a forrasztás minőségét
is. Vannak 80 meg 100 wattos pákák is precíziós forrasztáshoz, persze
elektronikus szabályozással.

Szóval próbáld ki a szigetelést, ahogy Józsi mondta. Az 50 wattos páka szép
pirosra fel tud izzani, ha beragad a kapcsolója, tehát egy harmadannyi
teljesítményűnek is kell elég meleget adnia, ha minden rendben van, és
persze megfelelő a hegy is.

Szabolcs