[Epitesz-barkacs] felterkepezve Re: Szetszedtem (LED)

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Dec. 4., P, 00:20:34 CET

Sziasztok!

Pontosítok:
1) A 10Ohm helyébe tenném az 1kOhm-ot, tehát még a graetz elé. Ez
abszolute korlátozná az egész áramkör maximális áramát.
2) Ahol most az 1kOhm van, rövidzárat tennék, mert a 4u7 áramát már
korlátozza a graetz előtti 1kOhm.

A LED-ekkel párhuzamosan kapcsolt kondival az a bajom, hogy a LED-ek
nem lineáris ellenállások, gyakorlatban Zener-ként viselkednek, vagyis
a kondin csökkenő feszültség valószínűleg nagyon gyors áram- és
fénycsökkenést okoz.

Ezért gondoltam, hogy a 4u7 közvetlenül a graetzre kerülne, mint egy
sima kétutas, szűrt egyenirányítóban, de a LED-ekkel egy ellenállást
sorbakötve lényegesen csökkenthető lenne a villogás. Természetesen
továbbra is szükséges a graetz előtti korlátozó ellenállás, én
valószínűleg azonos értékűt választanék a LED-ekkel sorba kötöttel.

Üdv
pi