[Epitesz-barkacs] Fw: Neonreklám

cst maguspr at freemail.hu
2009. Dec. 4., P, 21:07:29 CET

************
http://pyromaster.extra.hu/oldal1/hogym/fcs.htm

 Az ilyen trafók 20E volt körül műkörnek, a nagyfeszültség miatt a csőben
egyből kialakul az ív, mely a cső melegedésével csak kis mértékben erősödik,
kondenzátorral induktívan szabályozzák a teljesítményt sorba kapcsolva azt.

Én egy otthoni mikrohullámú sütő transzformátorával is hajtottam meg
fénycsövet, pedig az csak 2000V on üzemelt. Nagy előnye ennek a módszernek
hogy a fénycsövek élettartama sokszorosára nő! És a ki be kapcsolgatást is
gond nélkül tűrik, azonnal gyújtanak! Hátránya a magasfeszültség.