[Epitesz-barkacs] Fw: huzatszabalyzo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 10., Cs, 13:51:26 CET

vajk fekete wrote:
> de nyomas alattiakra (igy hivjak ami nem huzattal, hanem nyomattal
> mukszik) miert
> tennel mindenfele huzatfokozo majomsagot? azokbol ha van luk a vegen,
> tuti kijon a
> cucc.

Itt most nem a huzatfokozóról van szó, hanem a tetőgerinc alatti
kéményvégről. Legalábbis én erre írtam, hogy ha kényszeráramlás van, akkor
édesmindegy - szerintem -, hogy hol a kémény vége.

Én amúgy, ha már huzatfokozóban (az a gömb alakú, széltől pörgő turbina)
nem igazán hiszek. Max, ha lenne valami mérési jkv, amivel hitelt
érdemlően igazolják.

Az a bajom vele, hogy jön a szél ugye, ez meg úgy kezd el forogni, hogy a
lapátokba mintegy belekap. Azokba a lapátokba, amik befelé terelik a
levegőt. A túloldalon persze kifelé megy, de a befelé oldalon intenzívebb
a hatás, hiszen ettől tud forgásba jönni.

Ha állandósult a szélsebesség, és nulla a csapágysurlódás, akkor van kb
ott, mintha nem volna egyáltalán ott. Ha forgatjuk motorral, akkor jó. Ha
van surlódás (márpedig mindig van), akkor inkább rosszabbnak kéne lennie.

Persze semmivel nem tudom igazolni az állításaimat.