[Epitesz-barkacs] Pára...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 11., P, 16:00:15 CET

Pataki István wrote:

> Feleségem sztem jó konyhát vezet, eredetileg matfiz tanár, csak
> eltérült az ámítástechnika felé. Megmutattam a témával kapcsolatos
> néhány hozzászólást, és annyit fűzött hozzá, hogy üdvözöl
> benneteket... :) Megkérdezzem hogy érti? :)

Inkább ültesd le, és vedd rá, hogy szálljon be a témába, mesélje el, hogy
szerinte miért kell - ha úgy gondolja - fedő nélkül full gázon főzni, meg
kisméretű fazekat nagy lángra tenni, hogy szinte elmenjen mellette a láng
és az égéstermék, szintén, ha így gondolja.

Ha meg egyetért, sőt, még jobb elgondolásai vannak, az is jöhet.

Pl ha az edény fényes felületű, akkor jóval kisebb a sugárzás, tehát
ugyanazt a belső hőfokot kisebb teljesítménnyel is lehet tartani. Ha a
fedő cuppanósan jól zár, még olyan jelenség is megesik, hogy a fedőt
annyira emeli meg a nyomás, hogy meg lehet pörgetni, gőzpárnán fog
körbeforogni. És még mindig nem kuktáról van szó.

Főzésileg pedig nem mindegy, hogy mennyi értékes anyag távozik a fazékból.

Szerintem azok a családok, ahol ez nem vita tárgya, mert evidens, ebből a
szempontból szerencsések. Nem, mintha valami marha nagy horderejű lenne ez
a téma! :-) De még mindig nagyobb, mint az, hogy a fogkrémes tubust a
végétől nyomkurásszuk ki, vagy összevissza, meg kicsavarjuk... Ettől
ugyanis nem lesz penészes semmi, mégis el lehet válni miatta. :-)