[Epitesz-barkacs] Fw: hűtőgép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 13., V, 13:27:52 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> A hőmérséklethatárokat nem szabad egyik irányban sem túllépni!
> Az Ön készülékérevonatkozó klímaosztály a típustáblára van
> rányomtatva.
> ha jól értelmezem, akkor panelházban, vagy tetőtérben
> szívni lehet, ha nincs klímagéppel beállított
> szoba ( hűtőberendezést használó terem )

Jól értelmezed, de az okokat lefelé irányban nem nagyon fogom fel.

Fölfelé világos, tapasztaltam rendes klímánál, hogy ha túl meleg mindkét
oldal, akkor derekasan megnő a teljesítmény, amitől a kompresszorba
szerelt klixon akkor is leoldana, ha maga a kompresszor megfelelő
hőmérsékleten lenne, de így méginkább. (A normál körülmények között max
1,5kW-ot felvevő szerkezet már túl volt a 2kW-on, amikor úgy döntöttem,
hogy nem kísérletezek tovább vele. Nyáron, sőt, kánikukában kipróbáltam
fűtésre. :-) )

A fordított tapasztalat: ha túl alacsony a hőmérséklet kint is, bent is,
akkor ugyan működik, de elég kicsi a teljesítménye, amíg legalább a
melegoldali fel nem melegszik kellőképpen.

Azt nem próbáltam, hogy valamivel kényszerhűtöm, és vajon leesik-e a
teljesítmény.

Nekem sehogyse jön össze gondolatilag - hacsaknem a kenéssel kezdenek
problémák lenni -, hogy miért kell hideg irányban korlátozni. Ha tényleg
csak a teljesíménye lenne túl kicsi, le van tojva, úgyse kell nagyon
dolgoznia, hiszen eleve hideg helyen van. Ha meg a hatásfoka lesz rossz,
az is kit érdekelne?

Látatlanban az a gyanúm, hogy a korlátozó alkatrész, eszköz a
kompresszorba van beépítve.