[Epitesz-barkacs] paralecsapatas

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Dec. 14., H, 13:03:19 CET

mivel futottetek?

vajk

________________________________
From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Mon, 14 December, 2009 12:53:16
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] paralecsapatas

jhidvegi írta:
> Nyilván kályhával fűtöttetek, és reggelre elég hideggé vált a faház.
>
> Az történik, hogy az amúgy jól hőszigetelő, de egyáltalán nem párazáró szivacson aludva jól betakarózva a test körül elég párás levegő alakul ki, de nem fog az ágynemű megnedvesedni, mert ennek megfelelően meleg is van itt. Na de a szivacs alsó felén jó hideg van, tehát harmatpont alatti hőfok, és gondolom cseppet se jó kiszellőzés.
>
> A kiszellőzésen kell először javítani, pl kifurkálni azt a lemezt, akármit, amin van a szivacs.

A matrac alatt farács van, tehát 'lyukacsos', lenne kiszellőzés. Ezeken az ágyakon nem aludtunk, és nem is reggelre lett ilyen, hanem éjfél körül, kb. 6 óra fűtés után. Itt csak annyi történt, hogy a külső falak közelsége miatt a matrac alatti tér hideg maradt. Gondolom ha elhúztuk volna kicsit a faltól az ágyakat, már nem reked úgy meg ott a levegő.

> maradhatott, ami persze a fólia közelében melegebb volt, tehát még szárazabb. Olyan veszett hideg volt, hogy a fejemre sapkát húztam, le az államig, a sapkán keresztül szuszogtam. :-) Felkelés után pedig a ruháimat kivasaltam, csak úgy gőzölögtek. Így aztán minden nap vasalt holmiban mentem melózni. :-)

Ezt akartam kérdezni, hogy vannak akik egész télen nyitott ablaknál alszanak, miért nem fázik meg a fejük, ami szabadon van, pl. lehetne állandó arcüreggyulladásuk.

Gábor