[Epitesz-barkacs] bioenergia

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 15., K, 10:52:48 CET

Hogy mennyire jelentéktelen, amit fizikai erőkifejtéssel termelni tud az
emberfia, legalábbis én:
Meredekre állítottam a gyalogló masinát, és mentem rajta 1300m-t. Kis
mérés, számolgatás... a vége, hogy letermeltem 0,064kWh-t fél óra alatt.
Ha a gép 100%-ban tudná hasznosítani, akkor ez kb 2,8 Ft lenne. Nincs
olyan munka, ami ilyen keveset fizet! :-)
Ráadásul csurig izzadtam magam, fürdés-ruhacsere.
Persze nem energiatermelés volt a cél, még így is a saját motorjának bele
kellett adnia valamit, mert a surlódás többet elvitt.

Persze más az ábra vmi prérin, ahol pl mobilt vagy más, fontos ketyerét
kell feltölteni, és nincs más mód. Ekkora energia pl egy 12V-os autóaksiba
rakna kb 4,7Ah-t 13,5V-on, szóval beröffenne tőle az autó. :-) Sőt,
világítás nélkül (ha szar a töltés is) elmenne néhány órát.