[Epitesz-barkacs] Klimak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 01:03:32 CET

Moczik Gabor wrote:

> Milyen meleg (hideg :-) a kifujt levego ilyenkor?

Hogy mikre rá nem veszel?! :-)
A leghidegebb, ami a külső helyiségben van, 31 fok (a vélhetően még
hidegebb éppen leolvaszt).

A bentiek meg 33 és 34 fokot fújnak.

> Mennyi lehet a COP?

Ezen már filóztam én is, sőt, akarok csinálni egy ketyerét, amivel meg is
tudom majd mérni. Bekától kaptam egy légsebességmérőt, csak még matatni
kell vele, nem értem rá. Csapágy problémája van. Aztán térfogatáram mérés
valami papírból összetákolt légcsatornában, hőmérsékletek, levegő fajhő,
és meglesz a kimenő teljesítmény, pluszos fogyimérővel meg a bemenő. Ha
megvan az adat, leírom, illetve biztos lesz több adat is.

Biztos, hogy 1-nél több, mert a kültériek nagyon hidegek, hidegebbek a
környezetnél. Még most is képesek deresedni, pedig igen száraz lehet a
kinti levegő.

> Ezt mondjuk nem olyan konnyu meghatarozni, hacsaknem volna valami
> villanyfutes (ami jol merheto) amivel ki tudnad probalni hogy mennyi
> energiat kell bevinni.

Van egy 12kW-os tákolt villanyfűtésem, amivel csak rövid ideig fűtöttem
kísérletből. Én úgy éreztem, hogy a 4 klíma lényegesen többet tud, de
persze az melegebb időben történt.