[Epitesz-barkacs] Szellőző fúrása könnyűszerkezetesre

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 16:59:39 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:

>  Hogyan lehenek egyszerűen átfúrni egy könnyűszerkezetes falat
> (gipszkarton,
> közetgyapot, OSB, dryvit, vakolat nagyjából. Nem kellene nagy rombolást
> csinálni. Talán egy alkalmas méretű csövet valahogy megélezni és egy
> fúrószárra hegeszteni?

Nem, lehet kapni ún. dobozfúrókat vagy hogy hívják. Egy ilyen készletben
van egy csomó kör alakúra hajlított fűrész, van hozzá egy tárcsaszerű
valami, amibe belerakható. Ennek a kör alakú hornyaiba illeszkedik bele. A
tárcsa közepén kiáll egy fúró. Nincs kizárva, hogy ezt meg kéne
hosszabbítani, de ez nem okozhat akkora problémát.

Ezután persze rétegenként kell ezzel kifúrni a lyukat, mert nem tud pár
centinél több anyagot befogadni.

Nem tudom, mi a pontos neve, lehet, hogy nem dobozfúró. Valamikor régen
vettem egyet jó ócsóér, most se lehet nagyon drága. Szerintem
barkácsáruházban körbemagyarázva az eladó simán rámutat.