[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 21:16:16 CET

vajk fekete wrote:
> este bennehagyom a bejarati ajtoban a kulcsot kulccsomostol.
> ma reggel csupa viz volt a kulccsomo, es tocsa volt alatta....

Különben nem annyira világos, mi is történhetett.
Ennyire jéghideg lenne a zár? Az ajtó hőszigetelése belül van? Egy
cilindernek csak nincs ekkora hő-átvezetése! Arról nem is beszélve, hogy a
többi kulcsra hogy megy át a hő (pontosabban azokról a karikán át a
cilinderbe vagy bármibe dugott kulcsra, ami tegyük fel, hogy bárhogy is,
de hideg tudott lenni).

Ezen az elven lehetne csinálni úgy is páraleválasztót némi hőveszteséggel,
hogy van valami bazi rézrúd, vagy akár több is, ami átmegy a falon, mind a
két végén kiterjedt lap(ok), és majd a belsőn jól lecsapódik a pára. Na de
ez kb azt teszi, mint egy szimpla üvegablak vízgyűjtővel belül. Max abban
tér el, hogy a felületarányok megválaszthatók. Mindenképpen nagy hővesztés
lesz az ellenáramú hőcserélő módihoz képest.
______
Csináltam egy röpke számítást.
Ha fogok egy 40 centi hosszú vörösréz rudat, és a két végére jó nagy
felületeket helyezek el, akkor a max hőteljesítmény 30 fokos delta t-nél
mindössze 9W. Persze ez nem okés, mert ekkor nincs páralecsapódás, de
számoljunk ezzel.

Ez 8 óra alatt 260kJ energia, amivel kb 1 deci vizet lehetne lecsapatni,
de mivel a rúd két vége messze nem 30 fokos hőfokkülönbségű, ez jelentősen
kevesebb lehet csak.

Szóval mitagadás, nem értem. Nem akármilyen kulcs ez. Pl lehet, hogy
gyémántból van. :-) Annak közel 6-szor olyan jó a hővezetése, mint a
réznek.