[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 22., K, 07:17:26 CET

Pataki István wrote:

> Én 13 éve raktam fel nagy ablakfelületeket az előszobára (~9m2).
> Tavaly tél óta, ha kint -5fok alatt van a hőmérséklet, erősen
> párásodik az üveg, az elmúlt napokban le is csorgott.

Előtte meg nem? Akkor sem, ha jó hideg volt?
Nem a fűtési szokásaitok változtak? Vagy valami más, vizes
tevékenységbeli? Esetleg máshol is javítottál az ablakokon, zártabb lett a
lakás/ház, ettől az egész lakás páratartalma nagyobb lett?

> Régen ilyen nem volt, gondolom elromlott a hőszigetelése.
> Mit lehet ilyenkor csinálni? Az egész ablak cseréje elég nagy
> rombolással járna, de főleg nincsen rá pénzem. Tavasszal ki lehetne
> szedni csak az üvegeket, ha valaki újra tudná tölteni meg szigetelni.
> Létezik ilyen?

Ha nekem kéne (tudom, barkács) valahol megpróbálnám megfúrni két helyen
átlóban, és beleaplikálni zárható bármit. Legrosszabb esetben az üveget,
mert gondolom nem lehet éle irányból hozzáférni. Utána vkit megkérni, hogy
hozzon corgont vagy argont a hegesztő palackjával, és azzal átöblítve
feltölteni, és jól lezárni.

(Továbbra is nagy dolognak érzem, ha sikerülne perfluorhexánt vagy
oktafluorpropánt szerezni. Ezek sokkal jobb hőszigetelő gázok, mint az
argon. Valami tűzoltókészülékből esetleg... Vajon amiket kapni lehet
bárhol, és nem por, nem CO2, azokban mi szokott lenni?)