[Epitesz-barkacs] Fw: hűtőgép

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Dec. 23., Sze, 16:56:39 CET

Sziasztok!

Nemrégiben volt erről szó, leírom a tapasztalataimat.

Egy 120+ literes Lehel (Bosch) hűtő a fűtetlen melléképületben. Egész
nyáron használtuk, nem volt vele semmi baj. Még a tél beállta előtt le
akartam olvasztani a fagyasztószekrényt, ideiglenesen átpakoltam egy
csomó reszelt almát (részletkérdés) a hűtő 3*-os mélyhűtő rekeszébe.
Közben 10fok alá csökkent éjszakánként a hőmérséklet, és föltűnt, hogy
a hűtő sokáig nem kapcsolt be. Megnéztem a mélyhűtő rekeszt, 0fok
körüli hőmérsékletre melegedett. Hiába nyitogattam a hűtő ajtaját, ha
be is kapcsolt, csak néhány percig ment a kompresszor, aztán leállt.

Áthordtam a szomszédba a hűtenivalókat, a miénket meg kikapcsoltam,
kinyitottam.

Gondoltam, majd tavasszal kibányászom a helyéről és kiderítem, lehet-e
valamit kezdeni vele.

Nem tudtam addig várni, mert Karácsonyra készülődve egy csomó
ételfélét kell hidegen tartani, miközben a nagyhűtő a természetben
igencsak felmelegedett :).

Ma délelőtt a kinti hőmérő már +7 fokot mutatott, bekapcsoltam hát a
hűtőt. De csak a lámpája világított, a kompresszor nem indult.

Gondoltam egyet, és hajszárítóval elkezdtem befele fújni a meleg
levegőt a hőfokszabályzó és az érzékelője irányába. Amikor a műanyag
környezet kellemes kézmelegnek mutatta magát, ismét bekapcsoltam. És
elindult a kompresszor. Azóta már finom deresedés látható a mélyhűtő
rekeszből kilógó hűtőpanelen. Majd kiderül, az éjszakai lehűlésre mit
csinál.

Üdv
pi