[Epitesz-barkacs] modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 25., P, 17:42:10 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ennek a 15. oldalán van egy "kapcsolási rajz"
>
> egy "PTC" (a kompresszornál ez van a relé helyett?)

Nagyon ötletes!
Induláskor alacsony hőfokú a ptc, tehát a segédtekercset rákapcsolja a
delejre. Aztán jól felmelegszik, az ellenállása megnő, ettől a
segédtekercs leválasztódik. Nincs mozgó alkatrész. Ügyes.

> egy "ellenállás" ( ez mit és miért fűt? )

A hűtőlemezt, ami így szépen le tud olvadni akkor is, ha a hűtött térben
akár negatív a hőmérséklet. Lehet ennek olyan elhelyezése, hogy emiatt nem
fog a hűtött tér felmelegedni még felül sem. Különben is, a leolvasztás
alatt ez a lemez is csak 0 fokos.

Aztán lehet máshol is ilyen fűtés, pl előfordul, hogy a ajtó pereménél is
ez van, hogy ne ragadjon be sosem. Én legalábbis már láttam ilyet jó régi
hűtőben.