[Epitesz-barkacs] modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 27., V, 10:05:34 CET

Pataki István wrote:

> Elég egyértelmű, a hagyományos hűtőnél megint nem jár a kompresszor,
> mivel délelőttre sem ment +3fok fölé a külső hőmérséklet. Sajnos

Ez egy mélyhűtős, egykompresszoros masina? Nem is igazán tudom, hogy az
egykompresszorosnál hogy van megoldva, hogy legyen normális külön
mélyhűtő. Nekem is van egy jó régi hűtőm, annak is van ugyan mélyhűtőnek
csúfolt része, ami úgy mélyhűtő, hogy innen hűt a rendes rész is,
lekóvályog a hideg levegő valahogy, és ez nyilván úgy van méretezve, hogy
itt csak akkor lesz elég hideg, ha valamennyit (időarány) jár a
kompresszor. Az meg csak akkor fog megtörténni, ha az alsó, normál rész is
elég hideg (pl 5 fok), miközben kint melegebb van. Ugyanis itt van a
hőfokérzékelő.

Így nézve evidens, hogy ha kint hidegebb van a bentre beállított értéknél,
akkor nem fog egyáltalán elindulni a kompresszor, tehát a mélyhűtőnek
csúfolt részben is csak plusz néhány fok lesz. Ha meg maxra tekerem, akkor
lehet, hogy elindul, de lent is fagy lesz benne.

Szóval ez a működési mód nekem nem meglepő, csak így történhet.

Amit nem értek, az a mélyhűtők (hűtőládák) működése. Ha ott is a hűtött
térben van az érzékelő, akkor egészen addig kéne működnie, amíg kint is kb
az a hőfok nem áll elő, ami bentre be van állítva. (Az eltérés a
hiszterézisből adódhat, tehát ha pl +/-3 fok a hiszterézis, és -18 fok van
belőve, akkor már -15 alatt nem fog elindulni.) Na de ha már +6 fok alatt
sem jár jól, és csak -8 fokig hűt, az már nem elfogadható, már van mit
keresni. Ugyanígy a kétkompresszorosoknál, ha a mélyhűtő rész hasonlóan
viselkedik.

Van itt ilyen, csak nincs módom kipróbálni ezt a hidegben
működést. Pedig volna értelme: ha bármiféle elutazás válna szükségessé,
ami miatt a lakótéri hőfok le lenne tekerve pár fokkal fagypont fölé, nagy
meglepi lenne a nem elég hideg mélyhűtő tartalmának a megromlása.