[Epitesz-barkacs] kétkompresszoros Re: modern hutogep elektronika?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 27., V, 15:32:15 CET

álló 2 kompresszoros hűtő+fagyasztó-val van a "nemtetszésem" :-(
és az 1 kompresszoros fagyasztóládával is :-(

szóval a 2 kompresszorost (az "N" klímaosztály +16celsiusfoka
 feletti) időben vettük, használtan.
Vételkor nem olvastam le a matricát, mert olyan
hülye helyre rakták, hogy csak tükrökkel tudtam volna
"hozzákancsalítani" a szememet. A 3fiókos fagyasztószekrényt
(akkor!!)kipróbáltuk, (akkor a -18 -at tudta) de az a része
kevéssé volt szükséges, azt kikapcsoltuk.

A hűtőszekrényrésze volt a fontosabb, az a +16celsius feletti külső
rész mellett +3celsiusra lett beállítva a belseje,

az utóbbi időben vettem észre, hogy a belső +3 helyett +5 +8
celsius lett, de addig a külső +16celsiussal való összefüggésre
nem figyeltem, nem gondoltam, kezdetben csak a belső hőm.
elcsúszása bökte a csőrömet.

azután valamelyik HIX listán olvastam, hogy másoknak is van hasonló
"nemtetszése".
ekkor derült ki, hogy az általam használtan vett (de működő hűtő)
ketyere "csak" "N" klímájú, azaz +16celsius külső alatt sajnos
szerintük ez a "természetes" :-( . Ekkor derült ki számomra ez a
klímaosztályos hűtőketyerés (szerintem) agyrém.

most bekapcsoltam a nyáron -18-ra hűtő fagyiszekrényt, ami most csak
-13 -t tud, ha a külső csak +9 celsiusos

beraktam egy hőmérőt a nyáron -18-ra hűtő 8éves 2001-ben gyártott
LEHEL 400literes fagyasztóládámba is,(ami 8 éve állandóan megy) ami szintén
csak -13 -t tud,(sajnos nem méricskéltem rendszeresen) ha a
külső csak +9 celsiusos.

a Lehel ( ma elektrolux ) mérnöke azt írta a megkeresésemre, hogy
"magánszemélynek nem szolgáltathatják ki" ezeket az információkat :-(
(kapcsolási rajzot, műszaki információkat)

ami nekem nem tetszik, hogy ha a fagyasztónál -18 -at várok el,
azt neki 0fokban is, +8celsiusban is, és +15celsiusban is
szolgáltatnia kell. Ha ezt azért nem tudja szolgáltatni, mert
egy büdöslábú klímaosztálymachinátor (és a büdöslábú klímajogalkotó)
ebben megakadályoz, az nekem nem tetszik.

Ha azt kívánom, hogy a belső +3celsiust külső +5celsiuson tudja, ezt
a kívánalmamat egy 28éves orosz-ukrán Csinár deltaT=2 mellett is tudja.
Ehhez képest a leghidegebbre (+10celsiusra) lebutított SN klímaosztályú
sem tudja deltaT= 7celsius, és az "N" klímaosztályúra (+16celsiusra)
lebutított deltaT= 13celsius mellett sem tudja garantálni.

a fagyasztóládámon is van "sárga" azaz a "SUPER" kapcsoló, azt emiatt
kézzel kellene kapcsolgatnom a -13 és -18 közötti deltaT = 5 celsius
eléréséhez, de a piros lámpa (vészjelzó) -13 mellett sem világít

szóval van valami nagy buziság a háttérben :-(