[Epitesz-barkacs] Allofutes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 28., H, 18:15:55 CET

Kormos Imre wrote:
> Nem akartalak az elején bosszantani, de én "nagyon örülök", hogy igy
> jártál.

Nem bosszant, örülök, ha más okul az én esetemből.
Persze valszleg nem történne semmi baj, ehhez pech kell. Ez egy régi
szerkezet, évek óta használom, és amikor nem kellett, hányódott
összevissza mindenféle vacak helyen, poros, vizes, párás... minden lett.

Sajnos nem találtam hirtelen megfelelőt, igaz, hogy csak kevés helyen
jártam. Viszont vettem egy indukciós főzőlapot. :-) És nagy
megelégedésemre viszi a tefal vok alakú edényemet is. Persze kiderült,
hogy miért: be van integrálva az aljába egy mágnesezhető vaslap. A sima
régi alu serpenyőt nem viszi, meg a vékony anyagú, rozsdamentes teafőzőt
se. Vaslemezt, egyes konzervdobozokat is, bár az elég gáz, mert fel is
robbanhat. Aztán kipróbáltam azt a vad dolgot is, hogy felraktam két
laposvasat, hogy elinduljon (el is indult), és a kettő közötti résbe
beraktam a felmágneseződött csipeszt. Szépen lemágneseződött. :-)

A legvadabb kísérlet eddig: felraktam az ónosedényt. Ez vasból készült,
direkt egy jó régi, csőfűtőtestes rezsóra szabtam. Van benne vagy 8 kiló
cin (ón-ólom, hagyományos forraszanyag). Vitte is rendesen, és mivel mind
a 2kW benne keletkezett, elég gyorsan melegedett is. Nem olvasztottam fel
persze, csak látni akartam, hogy viszi. És csak óvatosan, hogy azt az
üvegkerámiát, ami a felülete, a ronda rozsdás döggel ne karcoljam már
össze.