[Epitesz-barkacs] (zalai havas) áramkimaradás automatozálása?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 1., V, 20:57:18 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> bocsi, lassan esett le a tantusz...
>
> és a -18hoz +2 mellett is csak delta 20celsiust kell nekem kihűteni

Én nem erre gondoltam, hanem ha nincs áram, és kirakják a mélyhűtőt az
udvarra, ahol teszemazt 0 fok a napi középhőmérséklet, akkor a hűtő
tartalma efelé fog tartani, és ha el is éri, itt fog megállni.

Ha csak kirakják egy zacskóba, akkor lehet, hogy nappal (pl a hét vége
felé, amit ígérnek) felmegy tizenfokra is, éjjel meg lehül nulla alá. A
mélyhűtőben nem melegedne feljebb a napi átlagnál, annál meg nem romlik
el. Sőt, ha csak rövid ideig (1-2 napig) van kint, és jól meg van tömve a
hűtőláda fagyott holmival, a hőszigetelés miatt lehet, hogy fel sem olvad
kint.

> viszont utána visszafagyasztani már nem szabad,

Miért nem? A hús többnyire melegen kerül bele a mélyhűtőbe, lefagy, és ha
felolvad, miért ne lehetne újra lefagyasztani? Persze az eleve mirelit
holmikat tényleg nem kéne visszafagyasztani, azokat el kell fogyasztani.
De ahogy én tudom, hűtőládákban leginkább féldisznókat meg efféléket
szoktak tárolni.

A sok mirelit holmi begyűjtése nem takarékos dolog. Ha a kaja árához, ami
a hűtőben van, hozzáadják az energiaköltséget, meglepő eredmények jönnek
ki.