[Epitesz-barkacs] fenyeroszabalyozas?

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Feb. 3., K, 12:14:33 CET

> 230V 0,11A ( azaz 25W-os ) energiafogyasztása mintha olcsóbb lenne
> mint ez a leszabályozott 100-as égő 130V 0,45A = 58,6Watt ra
> leszabályozva
>
> ha viszont ez így igaz, akkor egy több, mint 3000Ft-os tirisztoros
> beruházás mellett is 2x annyit fogyaszt, mintha egy 25Wattost
> kapcsolnék be helyette.
>
> vagy rosszul gondolom?

Az irány jó. Ahogy csökken a hőmérséklete, úgy csökken benne a látható fény
aránya a teljes kisugárzott fényhez képest. Azért azt is meg kell jegyezni,
hogy ha egy fázishasítós szabályozó után mérsz külön 130 V-ot és 0.45
ampert, azt nem lehet csak úgy egyszerűen összeszorozni. Igazából a
pillanatértékeket kellene mindig összeszorozni és átlagolni, amihez spéci
fogyasztásmérő kell. Állítólag a Lidl gazdaságos tudja, de a Plus
gazdaságos, ami nekem van, az biztosan nem.

Palasik Sándor