[Epitesz-barkacs] fenyeroszabalyozas?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Feb. 3., K, 14:53:16 CET

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.02.03. 14:13:54 +1h-kor írta:

> a Conradban 10e Ft-ért árult meg állítólag (a magyar nyelvű 1 oldalon) már
> cosfít és wattot is tud,
> és 2% pontossággal, csak azt pénztárcaokból kellett elhalasztanom
>
> szóval elgondolkoztató :-(

lehet, hogy egy ilyen lesz a vége :-) a műszaki múzeum alapján :-)
--------
Bláthy Ottó Titusz: Torziós Wattmérő

A váltakozó-áramú torziós wattmérő prototípusa1884-ben készült el. Ez volt az első olyan műszer mellyel váltakozó-áramú teljesítmény az áram és a feszültség közötti fáziseltolás esetén is mérhető volt.
---------

ja!!!

a (Bp. VII.ker) Kazinczy utcában van egy elektrotechnikai múzeum, ott egy szintén kb 100 éves
ketyerét ki is próbáltam:  egy nagyobb tárcsán kurbli, és egy kis tárcsával összekötött
állandómágneses generátor, az állórész egy U alakú vasra tekerve, és egy autóreflektorizzó
rendesen égett, ha fel tudtam gyorsítani :-)