[Epitesz-barkacs] hotarolos kalyha tegla

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 5., Cs, 14:13:16 CET

Andras Suller wrote:

> Persze arra vigyázni kell, hogy a padló (vagy födém) elbírja az
> acélból készült kályhát. 1,3 tonna azért nem semmi :-)

Én meg úgy gondolom, hogy túlszámoltam a dolgot, mármint nem igaz, hogy 16
órán át kell a 2kW. Vagy ha kell, akkor nem így működik a valóságban,
hanem úgy, hogy jól befűtenek, felmelegszik mindnen berendezési tárgy,
falak, födém... és az egész helyiség lassan hülöget, miközben már rég
leadta a hőt a cserépkályha is. Én is fűtöttem gyerekkoromban
cserépkályhával, hááát, elég jól lehült reggelre.

> És az acél mennyire egyenletesen adná le az eltárolt hőt? Mert
> gondolom a cél az lenne, hogy egyenletes maradjon a szoba
> hőmérséklete... érzésre az 1,3 tonna 200 fokos acél hősugárzása

Nyilván nem úgy kéne megcsinálni, hogy maga az acél teljes egészében
szabadon legyen. Kell a hőszigetelő réteg is.
A végén még feltaláljuk a hőtárolós kályhát. :-)