[Epitesz-barkacs] Klikma csendesites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 5., Cs, 20:26:23 CET

Ma kihasználva a jó időt, vettem ilyen bramac betoncserepeket, és egyet
fel is szereltem ragasztással meg csavarozással az egyik, legzajosabb
ketyere egyik lemezére. Hát a hatás frenetikus, a ventillátorzaj máris
uralja a terepet, a kompresszor már bakfity.

Az kiderült, hogy még van olyan rezgés, amit más módon kell csillapítani.
A kompresszor rázni tudja a szerkezet legalját. Mivel kemény tartón van
mind, ami vastag betonfalra van rögzítve, lehet, hogy itt likvidálni fogom
a gumituskókat. Most odatámasztottam egy vasúti talpfával szinte
egyenértékű fát, ami persze rövidebb, kb 1 méteres, ezzel eltüntettem az
aljának a rezgését, ezzel már a szerkezet szinte tökéletes.

Még a hátsó hasonló lemezére fogok ragasztani ilyen cserepet, meg a
tetejére valami más nehezéket, az alját meg kirögzítem a tartóhoz (ez nem
lemez, hanem szögvas, bikaerős), és már csak a kóbor egyéb rezgéseket, ha
netán még van, kell felfedezni.

Sikerült az akasztó fület is lepattintani, szóval még nem is a mázas
felével került befelé, hanem a csunyájával :-), szóval még jól is néz ki,
mondhatni. Van rajta eleve két lyuk, ezeket persze át kellett fúrni
vídiával. Szóval fog ez menni.